Monday, November 26, 2007

Effekten av følelser og design :: Helge Tennø

Kunden kundeopplevelsen og motivasjon.

Lite utfordringer i form av brukervennlighet og høy erskel for nyskapning.
Med bredbånd har ljslsfj okkupasjonstenking

1.førsteintrykket
2.kontakt
3.historiefortelling
4.overtale.
5.tilgjengeliggjøre

førsteintrykket fester seg og farger din oppfatning av merkevaren.
50 millisec. avgjør.

the haloeffect, man blir heletiden eksoponert for nye ting og reagerer uten å tenke. 
snap desicion - argumentation. hjernen vil prøve å ignorere motbevisende elementer.
We pretend that what we do are rational and 

Godt førsteintrykk:
Estetikk: clean plesant & symmetric.

Hjernen isolerer ut elementer den liker fra grensesnittet for en foretrukket opplevelse.
(god design. no design has ever been executed by a large committee.)
Til mer business til mer tekst! men tekst ser alltid likt ut.. ingen visuell diferensiering.
Folk finner frem! navigasjon styrt av persepsjon og ikke serverhastighet. Gitte Lingaard

Connect through emotions..
 overføring av verdier i reklame.  >emotional guidingfactors is nessesary to make desicions.
Nokia livsstil  "alle de fantastiske muligheterne..!"
Trigge til å ønske å kjøpe! (Norske mobilselgere på nett selger ikke produkter!)
"Design s the only thing that differentiates one product from another."
"Love is overestimating the difference from one woman til another"

Storyteling; Creating needs from wants
(Skapt glede vs naturlig glede.)
WE SELL DREAMS -furniture at Domain. -Judy George.
...slik kunden kommer til oss og VIL tro.
"You must go beond useability. It is'nt simply removing obstacles but creating the desire that drives action."

Nettbutikk som et middel for å skaffe seg mobiltelefon?
Skaper frastjelt tid merverdi? : oppleves greit for kunden! 
"How well he spoke".. vs. "Let's march!"
"Brukeren/kunden er en ape. ..du skal legge ut bananer. :the New Escalade"
"Mindre valg er bedre. for mange valg lammer brukeren og virker forvirrende."


No comments:

Archive